Як громадяни оцінюють якість функціонування судів Херсонської області


Що зробити, щоб суди стали більш доступними, комфортними для відвідувачів, а судова інформація стала більш повною та ясною? Ці питання громадськість та судді Херсонщии обговорили 16 червня під час презентації результатів опитування відвідувачів судів Херсонської області, проведеного молодіжною громадською організацією «Нова генерація» у партнерстві з БФ «Творчий центр ТЦК» (м. Київ).

Автор фото Оксана Сілюкова, МО "Нова генерація"
На фото: керівник проекту Оксана Глєбушкіна (ліворуч) та голова МО «Нова генерація» Ольга Жукова

У презентації взяли участь представники місцевих та спеціалізованих судів Херсонської області, територіального управління Державної судової адміністрації, представники адвокатської спільноти, регіонального центру надання вторинної правової допомоги та місцевих організацій громадянського суспільства.

Суди Херсонської області у 2015 році вперше взяли участь в програмі опитування відвідувачів суду, яке покликане дослідити реальну картину задоволення громадян судовими послугами. З листопада по грудень відвідувачі судів за спеціально розробленою анкетою мали змогу оцінити їх діяльність за такими параметрами: фізична доступність суду, зручність та комфортність перебування у суді, доступність, повнота та ясність судової інформації, якість роботи працівників апарату суду, дотримання термінів судового розгляду, якість роботи суддів, якість написання та обґрунтування судового рішення. Опитування проводилося силами волонтерів молодіжної громадської організації «Нова генерація» та її партнерів – БФ «Свята Ольга» (м. Гола Пристань) та Білозерським районним осередком Молодіжного центру регіонального розвитку.


Про основні результати розповіла керівник проекту, Оксана Глєбушкіна:

- Учасники опитування оцінили якість функціонування 22 місцевих та спеціалізованих судів Херсонської області. Середня оцінка якості роботи судів по 22 судах області коливається в межах від 3,5 до 4,8 балів. Це свідчить про певний рівень задоволеності. Більше проблемних питань було зафіксовано в питаннях доступності суду та умов перебування у ньому. Також, відвідувачі суду висловили побажання щодо покращення якості його роботи, назвавши, серед найголовнішого, необхідність дотримуватися вчасності початку судових засідань. Зручність та комфортність перебування у суді – потребує збільшення кількість спеціально облаштованих місць для роботи з документами та очікування, покращення освітлення в приміщенні суду, забезпечення зонами вільного WI-FI, вільного доступу до вбиралень. Також відвідувачі суду рекомендували запровадити консультації для тих, хто звертається до суду вперше та створити можливості для отримання безоплатної вторинної правової допомоги людям, які не можуть дозволити собі витрати на адвокатів.

Судді, які взяли участь у заході, ділились власними враженням від процесу опитування та його результатів. Дмитро Костенніков, керівник апарату Апеляційного суду Херсонської області зазначив, що співпрацею з громадською організацією залишись задоволені. А результати опитування підтвердили власні результати внутрішньої оцінки. Більше того, за цей час після опитування вже вирішене питання доступності до суду. Зокрема, реконструйовані бордюри навколо будівлі суду, які тепер дозволяють клієнтам на візках дістатись приміщення без перешкод.

Морська Галина, суддя-спікер Херсонського окружного адміністративного суду зазначила, що проведення оцінки силами громадської організації дає можливість подивитись неупереджено на роботу суду зі сторони та врахувати очікування відвідувачів суду. Це, в свою чергу дає можливість підвищити якість послуг, що надає суд. І до цього варто звикати всім судам - сприймати себе як установу, яка надає судові послуги.

Директор регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Марина Єлісєєва говорила про Бюро правової допомоги, яких найближчим часом планується створити в Херсонській області 16. Саме вони надаватимуть безоплатну правову допомогу.

- Впроваджена Проектом USAID «Справедливе правосуддя»методологія довела свою ефективність, і тепер все більше судів хочуть її застосовувати. Методика здійснення зовнішньої оцінки суду на основі карток громадянського звітування (далі - КГЗ) була запропонована Проектом USAID «Україна: верховенство права» у 2008 році і апробована громадськими організаціями у співпраці з пілотними судами. Починаючи з жовтня 2011 року Проект USAID «Справедливе правосуддя» продовжив підтримку застосування методології громадськими організаціями, таким чином на 1 липня 2015 року опитування проведено у 49 судах 15 регіонів України, - зазначила Марина Руденко, радник з питань роботи з громадянським суспільством проекту USAID «Cправедливе правосуддя».

Опитування відвідувачів суду за методологією карток громадянського звітування (КГЗ) спрямоване на визначення якості діяльності суду через оцінку його послуг користувачами – безпосередніми учасниками судового розгляду. З 2 квітня 2015 року таку оцінку має впроваджувати кожний суд в Україні у відповідності до рішення Ради суддів України №28, яким затверджено рамкову систему оцінювання роботи суду «Система оцінювання роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи», а також Додатку 1, в п. 6 якого рекомендовано проводити раз на три роки опитування громадян відвідувачів суду в тому числі і за методикою карток громадянського звітування (http://court.gov.ua/rsu/rishennya/risksjdfh).

Довідка
Проект Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Справедливе правосуддя» працює в Україні з жовтня 2011 року. Діяльність проекту ґрунтується на досягненнях попереднього проекту USAID «Україна: верховенство права», який реалізовувався з травня 2006 по вересень 2011 року . Мета проекту – сприяти утвердженню верховенства права в Україні через підтримку судової реформи, підвищення рівня прозорості та підзвітності судової системи, поліпшення обізнаності громадян із діяльністю судової системи та зростання довіри суспільства до судової влади. Детальнішу інформацію про проект USAID «Справедливе правосуддя» можна отримати на офіційному веб-сайтіhttp://www.fair.org.ua або за телефоном +38 (044) 581-3303.
Американський народ, через http://www.usaid.gov Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), надає економічну та гуманітарну допомогу по всьому світу понад 50 років. В Україні допомога USAID надається у таких сферах як: економічний розвиток, демократія та управління, охорона здоров’я і соціальний сектор. Починаючи з 1992 р., Агентство США з міжнародного розвитку надало Україні технічну та гуманітарну допомогу на суму 1,7 мільярда доларів. Детальнішу інформацію про програми USAID в Україні можна отримати на офіційному веб-сайті USAID http://ukraine.usaid.gov та сторінці у Facebookhttps://www.facebook.com/USAIDUkraine

Дописати коментар

0 Коментарі