безоплатна правова допомога
Провайдери безоплатної правової допомоги Херсонщини розробили Протокол про порядок взаємодії
30 січня 2018 року в Регіональному центрі з надання БВПД у Херсонській області пройшло засідання Координаційної ради провайдерів безоплатної правової допомоги Херсонщини.
Мета зібрання – налагодження більш тісної співпраці між провайдерами безоплатної правової допомоги.
У засіданні взяли участь голова правління Мережі правового розвитку Наталя Бімбірайте, координатор проекту та керівник офісу ГО «Херсонська обласна організація Комітету виборців України» Василь Касьянов, юрист ГО «ІРЦ «Правовий простір» Сергій Плахотнюк, голова ГО «Білозерський центр регіонального розвитку» Елла Петренко, юрист ГО «Скадовщина – мій рідний край» Сергій Кеба.
Систему з надання БВПД представляли керівники Регіонального та місцевих центрів – Марина Єлисєєва, Марина Груша, Ірина Кеба, Руслан Поляков та Денис Милокостий.
Проаналізувавши та узагальнивши зібрану на попередньому етапі інформацію та матеріали, виникла потреба в проведенні Координаційної ради з питань комунікації та перенаправлення запитувачів.
Відкриваючи засідання, Наталя Бімбірайте подякувала за співпрацю партнерам та зазначила, що на сьогоднішній день мешканці Херсонщини все ж таки знають про існування в обласному центрі та районах області центрів з надання безоплатної правової допомоги, і що там можна отримати консультацію, роз’яснення з юридичних питань, але люди ще не розуміють, що таке первинна правова допомога, а що - вторинна.
Тож з метою забезпечення реалізації громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, у тому числі біженцями чи особами, які потребують додаткового захисту, права на безоплатну правову допомогу та отримання ними якісних правових послуг члени Координаційної ради розробили Протокол про порядок взаємодії суб´єктів надання БПД.
Крім загальних положень, в протоколі наводяться основні принципи надання БПД, які ґрунтуються на верховенстві права, законності, доступності, якості, поваги до прав людини, простоті й оперативності надання БПД та конфіденційності.
Більш детально учасники зустрічі обговорили критерії відбору клієнтів для надання БППД та справ для перенаправлення.
Варто нагадати, що право на первинну правову допомогу згідно з Конституцією України та Законом України «Про безоплатну правову допомогу» мають усі особи, які перебувають під юрисдикцією України, на відміну від вторинної правової допомоги, право на яку мають тільки ті, хто належить до однієї з вразливих категорій осіб, передбачених ст. 14 ЗУ «Про безоплатну правову допомогу».
І якщо первинку (консультації і роз'яснення з правових питань; складення заяв, скарг та інших документів правового характеру, крім документів процесуального характеру; надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації) надають усі провайдери БПД – і державного, і громадського сектору, то вторинну правову допомогу – тобто захист; здійснення представництва інтересів осіб у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складання документів процесуального характеру - надають переважно установи державної системи БВПД.
За словами Наталі Бімбірайте, якщо людина формально не підпадає під вимоги, визначені Законом України «Про безоплатну правову допомогу» (ст. 14), якою керуються державні установи системи БВПД, то громадські організації Мережі правового розвитку розглядають такі справи як стратегічні та готові займатися тими з них, де є фахівці в певних галузях права.
Реалії українського сьогодення такі, що зараз важко вирішити проблемні життєві ситуації без грамотної юридичної підтримки, тому пані Наталя запропонувала зробити перелік дійсно кваліфікованих юристів у тій чи іншій галузі права та додати ці дані до вже розробленого буклету з контактами провайдерів БПД у Херсонські області.
В ході роботи члени Координаційної ради проаналізували різні пропозиції щодо порядку перенаправлення клієнтів. Говорячи про якість та оперативність надання безоплатної правової допомоги, суб´єкти обмінюються інформацією про осіб, яких вони перенаправили один до одного.
Керівники місцевих центрів, своєю чергою, поділилися, як ведуться електронні журнали в їх центрах, хто має доступ до системи, як формуються доручення адвокатів та запросили колег з громадського сектору до своїх закладів для ознайомлення з системою КІАС (Інформаційно-аналітична система забезпечення надання правової допомоги).
Крім того, робоча група обговорила інші можливості зробити безоплатну правову допомогу більш доступною та якісною. Щоб оцінити якість отримання правової допомоги при перенаправленні, було запропоновано щомісяця здійснювати моніторинг отримання клієнтами безоплатної правової допомоги та проводити щоквартальні наради з цього питання.
Дописати коментар
0 Коментарі