Як комунікувати в умовах стресу? Тренінг для команди Білозерської адміністрації




Комунікація в умовах стресу — це не лише обмін інформацією, це здатність зрозуміти людину, підтримати її та допомогти у складних обставинах. У воєнний час люди часто перебувають у стані підвищеного стресу, тривоги, з постійним відчуттям небезпеки та невизначеності. Усі ці негативні фактори впливають на сприйняття інформації, поведінку, емоції. Нечутлива комунікація може спричиняти конфлікти або демотивувати людину. Водночас травмоорієнтована та емпатична комунікація допомагає встановити довіру, підвищити готовність до співпраці й підтримати психоемоційний стан.


Саме з таких слів психологиня та тренерка Інна Корміленко розпочала тренінг «Ефективна комунікація» для працівників і працівниць Білозерської СВА. Тренінг допоміг учасникам та учасницям помічати вплив стресу на відвідувачів, обирати правильний стиль комунікації, уникати повторної травматизації, мотивувати й підтримувати ветеранів, ветеранок і родини у практичних ситуаціях. 



Разом з Інною Корміленко під час тренінгу учасники та учасниці сформували п’ять найважливіших порад для ефективної комунікації фахівців і фахівчинь державного сектору з ветеранами, ветеранками, їхніми родинами та всіма іншими відвідувачами.


1.«Активно слухайте й підтверджуйте почуття». Демонструйте, що ви чуєте людину, повторюючи або переказуючи її слова, визнавайте емоції без оцінок, засудження та критики. 

Фрази для використання:

  • «Я чую, що це для вас важко...»
  • «Схоже, ви відчуваєте…»
  • «Розумію, що це може викликати сильні емоції...»


2. «Використовуйте просту, ясну й конкретну мову». Уникайте складних термінів, цитат із законів і нормативних документів, подвійних сенсів. Це знижує непорозуміння та тривожність.

Фрази для використання:

  • «Зробімо крок за кроком»
  • «Це означає, що…»
  • «Я поясню простими словами»


3. «Дотримуйтеся стабільності й поважайте межі». Спокійний тон, передбачувана поведінка та сталість у комунікації допомагають відчути безпеку.

Фрази для використання:

  • «Ми зараз працюємо над цим разом»
  • «Я залишаюся з вами й допоможу розібратися»
  • «Ми обговоримо це спокійно та поступово»


4. «Адаптуйте стиль спілкування до людини». Деякі потребують більше часу, щоб відповісти, інші — коротких і конкретних інструкцій. У кожного свій темп, тому уважно спостерігайте за реакцією.

Фрази для використання:

  • «Для відповіді у вас є стільки часу, скільки вам потрібно»
  • «Як вам зручніше отримати цю інформацію — коротко чи детально?»
  • «Я можу пояснити ще раз, якщо потрібно»


5. «Підтримуйте автономію і повагу до вибору». Запитуйте про потреби, давайте варіанти дій і поважайте рішення людини, навіть якщо воно відрізняється від вашого бачення.

Фрази для використання:

  • «Які варіанти вам найбільше підходять?»
  • «Ви самі обираєте, що для вас найкраще»
  • «Я поважаю ваше рішення та підтримую його»


«Ми часто зустрічаємосязі знервованими та втомленими людьми, які потребують послуг, консультацій або допомоги. Уміння правильно говорити, слухати, розуміти та реагувати на їхні потреби прямо впливає на ефективність нашої роботи. Дякую за корисну інформацію, показові приклади та конкретні поради для використання. Будемо впроваджувати їх у життя», поділилася учасниця тренінгу. 


🟦Тренінг організовано в межах проєкту «Підтримка, інтеграція та адаптація ветеранів Білозерської громади та їхніх сімей», який впроваджує ГО «Білозерський центр регіонального розвитку» за сприяння Програми розвитку ООН в Україні за фінансової підтримки Уряду Данії.



Дописати коментар

0 Коментарі