Небайдужі сільські голови навчаються, щоб змінювати громади на краще


 Як розвивати і змінювати громади, щоб молодь не залишала їх. Як поліпшувати добробут мешканців невеликих сіл Херсонщини. Працівники сільських рад Білозерського району не тільки навчалися на правовому семінарі, але й обговорили питання об’єднання громад і бачення їх майбутнього.
11 лютого у приміщенні Білозерської районної бібліотеки пройшов правовий семінар «Доступ громади до інформації про бюджет: правові аспекти» для працівників сільських рад, який проводила Людмила Загоровська, юристка Білозерського центру правової інформації та консультацій.
Під час першого блоку учасники ознайомились з вимогами законодавства України з надання доступу до публічної інформації, зокрема, і в бюджетному процесі. Вчилися організовувати роботу із зверненнями громадян. Дізналися від експертики про адміністративну відповідальність посадових осіб за порушення права на інформацію та права на звернення. Про порядок залучення громадськості до формування місцевих бюджетів та контролю за їх виконанням.


Відчутне пожвавлення учасників спостерігалося, коли вони почули про новели законодавства, зокрема: про вимоги до розпорядників коштів державних та місцевих бюджетів із висвітлення інформації у формі відкритих даних на Офіційному порталі публічних фінансів України. Про зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Адже тепер не прокурор складає протокол про правопорушення права на інформацію та права на звернення, а Уповноважений Верховної Ради України з прав людини.
До другого блоку семінару ввійшли не менш цікаві та актуальні питання: децентралізація, перспективи і можливості сталого розвитку громад. Сільські голови активно обговорювали питання об’єднання громад, як це відбуватиметься, які переваги це дає сільським громадам. І в той же час, які труднощі створює.
Людмила Загоровська розповіла про законодавчі акти щодо об'єднання громад, про кількість уже об'єднаних територіальних громад - їх 159 в Україні, і в Херсонській області одна. Юристка поділилася враженнями і знаннями, здобутими під час стажування в рамках проекту «Місцева реформа – децентралізація та побудова ефективної системи територіальної організації влади в Україні» та на Першому Всеукраїнському Форумі сталого розвитку громад, що відбулися в кінці січня 2016 року у м. Львові.

Учасники з цікавістю дізнавались про досвід очільників Новокалинівської та Грабовецької об'єднаних громад Львівщини, які поділилися першими успіхами з моменту об'єднання та розповіли про проблеми в організації діяльності громад.

Сільські голови познайомились з роботою громадських організацій м. Львова: «Центр жіночих перспектив», «Європейський діалог», «Реформи разом». Ці організації спільно з органами влади, активними мешканцями громад залучають чималі кошти міжнародних організацій, Державного Фонду регіонального розвитку, беруть участь у соціальних проектах. Таких як створення соціальних підприємств, сімейних ферм, сільськогосподарських кооперативів, проекти щодо організації дозвілля і освіти молоді, відпочинку дітей, охорони навколишнього середовища і впровадження енергозберігаючих технологій тощо.
Підбиваючи підсумки семінару, працівники сільских рад сказали, що потребують нових знань, нового досвіду та обговорення важливих питань.
-          Я більше дізналась про децентралізацію, - говорить одна із учасниць. - Зацікавила мене інформація щодо бібліотеки як інформаційного центру в селі. Нам необхідні такі заходи, бо, навіть поінформовані люди, близькі до цих питань, не завжди можуть роз’яснити ті чи інші питання. Такі заходи дозволяють почути різні точки зору. Сподобалась дискусія щодо децентралізації. Є над чим задуматись.
Семінар організовано в рамках проекту «Бюджет сільської ради – відкритий для громади», який реалізується Білозерським молодіжним центром регіонального розвитку в межах проекту “Українська регіональна платформа громадських ініціатив”, що адмініструється ГО Центр “Жіночі перспективи” спільно з БО “Фонд громади міста Херсона “Захист” за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Дописати коментар

0 Коментарі