Координатори проекту з впровадження шкільної медіації спланували подальшу діяльність


20 лютого 2018р. в Києві відбулася робоча зустріч регіональних координаторів проекту «Розвиток шкільних служб порозуміння в рамках Мережі правового розвитку».

Мета зустрічі – пошук шляхів вирішення труднощів, з якими стикнулися координатори під час реалізації проект, та планування подальшої роботи.

На зустрічі зібралися координатори, які працюють в Дворічанському, Скадовському, Білозерському, Вінницькому, Хмільницькому та Черкаському офісах Мережі правового розвитку, представники виконавчої дирекції Мережі правового розвитку та Міжнародного фонду «Відродження».


На початку зустрічі Елла Петренко, керівник мережевого проекту, озвучила проміжні результати спільної роботи в 5 регіонах. Зокрема, була проведена наступна робота:
  • Налагоджено комунікацію та обмін інформацією між офісами та шкільними службами порозуміння в 5 регіонах, участь в координаційних зустрічах взяли близько 139 осіб
  • Створено блоги та сторінки шкільних служб порозуміння у мережі Фейсбук
  • Для медіаторів надруковано «Зошит медіатора шкільної служби порозуміння» у кількості 250 шт
  • Підготовлено 42 власних тренери-фасилітатори курсу
  • Підготовлено 230 медіаторів (замість запланованих 160)
  • У 5 областях створено 20 шкільних служб порозуміння
  • Діяльністю шкільних служб порозуміння охоплено близько 5 тисяч дітей в 20 навчальних закладах
Учасники зустрічі обговорили труднощі, з якими вони зіткнулися під час роботи, а також разом шукали шляхи їх подолання. Зокрема, вони говорили про недостатню мотивацію впроваджувати медіацію як координаторів шкільних служб порозуміння, так і дітей-медіаторів. Цьому є декілька причин: відсутність у сільських школах психологів та низький рівень заробітної плати (0,5 ставки), нерозуміння користі від медіації (її сприймають як додаткове навантаження), невміння використовувати неформальні методи освіти, людський фактор.

З урахуванням здобутого досвіду, був складений план подальшої спільної роботи. У рамках проекту планується здійснення наступних заходів:
  1. Проведення дослідження щодо рівня конфліктності/агресивності учнів у школах, де працюють шкільні служби порозуміння (ШСП), щоб можна було «виміряти» їх вплив на вирішення цієї проблеми (березень);
  2. Розробка та друк інформаційно-методичних матеріалів для ШСП – буклети, плакати, таблички, значки тощо (березень);
  3. Придбання обладнання для ШСП;
  4. Організація та проведення конкурсу на найкращу ШСП (березень-травень);
  5. Організація та проведення форуму ШСП для обміну кращими практиками, нагородження переможців конкурсу (червень);
  6. Узагальнення законодавства щодо шкільної медіації та підготовка методичних рекомендацій щодо створення та роботи ШСП;
  7. Розробка алгоритму для об’єднаних територіальних громад щодо впровадження відновних практик;
  8. Організація та проведення заходів з підвищення кваліфікації для медіаторів та тренерів-фасилітаторів;
  9. Налагодження партнерських відносин з провідними організаціями в сфері ШСП.
Проект «Розвиток шкільних служб порозуміння в рамках Мережі правового розвитку» впроваджує ГО «Білозерський центр регіонального розвитку» у партнерстві з членами Мережі правового розвитку – ГО «Подільський центр прав людини», ГО «Право», ГО «Центр зростання громад», ГО «Правозахисний ромський центр», ГО «Фонд сільських громад Дворічанщини», ГО «Скадовщина – мій рідний край», ІРЦ «Правовий простір» за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Дописати коментар

0 Коментарі