Мами — це контейнери для дитячих емоцій
Згодом Світлана* звернулася за індивідуальною консультацією, щоб з’ясувати для себе, як бути «гарною» мамою і правильно реагувати на різні прояви дитини. Щоб мати з дитиною довірливі стосунки, варто навчити дитину розуміти свої емоції, регулювати їх, допомагати стримувати «спалахи» та імпульсні пориви.
Обговорювали те, що візуалізуючи свою свідомість як контейнер, ми можемо візуалізувати, скільки місця у нас для гарного, поганого, зручного, незнайомого тощо. Емоційний контейнер — це наша емоційна здатність. І в результаті моя творча клієнтка вивела для себе три лінії поведінки, які для запам’ятовування вона умовно назвала — «мама-удав», «мама-екстрасенс» та «мама-Шерлок».
🔷Мама-удав або незворушна
Якщо ви заповнені під зав’язку своїм роздратуванням, своїми негативними переживаннями та почуттями, то крики дитини, її капризи та істерики будуть відлунювати вашим криком у відповідь. Це означає, що ваш контейнер емоцій зовсім не контейнер, а має розмір склянки.
Що робити? Вдиииих, виииидиииих….Вдииих, виииидих….
Далі кажете собі наступне: «Мені самій дуже важко. Проте я усвідомлюю, що це важливо для моєї дитини. Отже, і для мене це важливо. Я — контейнер. Я хочу допомогти дитині впоратися зі своїми сильними емоціями. Я не оцінюю зараз поведінку дитини. Я не буду вчити зараз її чомусь. Бо дитині самій не в радість такі негативні переживання, проте впоратися малеча не може»
🔷Мама-екстрасенс — бачить все, що сховано за лаштунками
Важливо розуміти свою дитину і озвучувати емоцію, яку зараз дитина переживає. Не бійтеся помилитися. Просто перераховуйте емоції, які вам здається зараз є у дитини.
Дитина плаче «на все горло» з підлоги магазину, вимагаючи нову іграшку.
Мама в цей час може сказати: «ти розсерджений/розсерджена», «ти образився/образилася», «тобі дуже хочеться цю іграшку», «ти засмутився/засмутилася»…
🔷Мама-Шерлок — знає все про причинно-наслідкові зв'язки
Найімовірніше, вже після другого етапу градус напруги знижується. Звісно, розраховувати на те, що дитина відразу стане спокійною і врівноваженою не слід. Повторюйте у кожній ситуації із сильними негативними емоціями у дитини. Показуйте, що знаєте, чому він їх відчуває. Називайте їх.
Скажіть: «ти образився/образилася, тому що тобі не дозволили це взяти», «ти розізлився/розізлилася, тому що не хотів/хотіла переставати кататися», «напевне ти втомлений/втомлена, тому дратуєшся»…
«Я повторювала у кожній ситуації такі фрази 100 разів — 1000 разів, а може і 5000. Іноді здавалося, що то все марне і не працює. Психологиня казала про те, що вкрай важливо показувати, що я розумію, чому дитина переживає саме ці емоції. Одного разу моя дитина підійшла і запитала: «Мама ти засмучена, тому що розсипала ягоди?» І я зрозуміла, що я мама-геройка! Я супермама! Я мама-контейнер! Тому не здавайтеся! Це того варто!», — ділиться першими результатами Світлана*.
Підготувала
Інна Корміленко,
психологиня ГО «Білозерський центр регіонального розвитку»
Ініціативу «Заклади культури в деокупованих громадах Херсонщини як осередки психологічної та правової підтримки мешканців» впроваджує ГО «Білозерський центр регіонального розвитку» за сприянням Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні за фінансової підтримки Уряду Данії.
Фото з архіву ГО «Білозерський центр регіонального розвитку» та Сanva
*Ім’я героїні змінено
Дописати коментар
0 Коментарі