медіатор
Шкільні медіатори зібрались на міжрегіональний форум
У Києві відбувся Міжрегіональний форум практик шкільної медіації “Життя без конфліктів”.
Захід відвідали понад 160 учасників. Серед них і представники 5 шкільних служб порозуміння (ШСП), які вийшли у фінал конкурсу “Краща служба порозуміння 2018” (більш детально про сам конкурс див. https://goo.gl/1U9wd8):
· ШСП «Довіра», Новомиколаївська ЗОШ І-ІІІ ст. Скадовської районної ради, Херсонська обл.
· ШСП «Злагода» Дворічанської ЗОШ І-ІІІ ст., Харківська обл.
· ШСП «Шанс» Липовецької ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Липовецької районної ради, Вінницька обл.
· ШСП «FirSTep» КЗ «Ковельська міська гімназія ім.О.Пчілки», Волинська обл.
· ШСП «Гармонія» ОЗСНВК «Академічна гімназія», Скадовськ, Херсонська обл.
З привітальними словами виступили Євген Полтенко, виконавчий директор Мережі правового розвитку, Ольга Гальченко, координаторка програми “Права людини та правосуддя” МФ “Відродження”, та Олена Митник, керівник експертної групи з правової обізнаності Директорату з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Міністерства юстиції України.
Команди-фіналісти підготували домашнє завдання, яке оцінювали представниці конкурсної комісії. А саме команди показали презентаційні виступи на тему “Що таке медіація і навіщо ШСП?” та змоделювали процедуру медіації, відтворивши реальні ситуації, які у них траплялись у школі.
За результатами виступів конкурсна комісія визначила переможцем конкурсу “Краща служба порозуміння 2018” команду медіаторів ШСП “Довіра” із с.Новомиколаївка Херсонської області
Також під час Форуму його учасники мали можливість взяти участь у цікавих вправах-руханках, які проводили команди-фіналісти. Крім цього, проводились різноманітні майстер-класи, які були присвячені питанням перспектив застосування медіації, ненасильницького спілкування, відновного підходу та протидії булінгу у школі.
Ще однією подією, яка відбулась в рамках форуму, стала прес-конференція, присвячена впровадженню шкільної медіації та її розвитку в Україні. Зокрема, піднімались питання шкільної медіації як перспективного способу вирішення конфліктів у школі, історії та перспектив створення шкільних служб порозуміння в Україні, практик шкільної медіації. Обговорювались результати впровадження проекту «Розвиток шкільних служб порозуміння в рамках Мережі правового розвитку».
У прес-конференції взяли участь Елла Петренко, керівниця проекту "Розвиток шкільних служб порозуміння в рамках Мережі правового розвитку", Тетяна Шевчук, регіональна координаторка проекту в Хмільницькому р-ні Вінницької обл., Наталя Зикова, регіональна координаторка проекту в Скадовському р-ні Херсонської обл., та Єлизавета Коваль, медіатор і тренер-фасилітатор ГО «Інститут миру і порозуміння».
Під час прес-конференції Елла Петренко, розповіла про результати впровадження проекту "Розвиток шкільних служб порозуміння в рамках Мережі правового розвитку". Так, завдяки йому було налагоджено комунікацію між офісами та шкільними службами порозуміння (ШСП) в 5 регіонах, при цьому участь в координаційних зустрічах взяли більше 140 осіб. Було підготовлено 42 власних тренери-фасилітатори; їх навчання здійснили фахівці-медіатори з Інституту миру та порозуміння.
У рамках проекту було підготовлено 250 медіаторів з числа учнів та педагогів, а діяльністю новостворених ШСП охоплено понад 6 тисяч дітей в 22 навчальних закладах
Слід відмітити, що в результаті планомірної роботи офісів Мережі правового розвитку на даний момент 38 шкільних служб порозуміння створені та працюють у партнерстві з офісами Мережі правового розвитку: у Білозерці (Херсонська обл., 6 служб), Дворічній (Харківська обл., 3 служби), Скадовську (Херсонська обл., 8 служб), Хмільнику (Вінницька обл., 8 служб), Ковелі (Волинська обл., 5 служб), Турбові та Липовці (Вінницька обл., 8 служб).
Єлизавета Коваль приділила увагу застосуванню відновних практик при медіації, їхнім особливостям. Вона також розкрила зміст їхніх принципів: добровільності, конфіденційності, нейтральності та розподілу відповідальності.
Виступ Наталі Зикової був присвячений впровадженню медіації у школах Скадовського району Херсонської області. Вона пояснила переваги використання цього методу при вирішенні конфліктів, відзначивши, щоб він значною мірою сприяє розвитку особистісних якостей, зокрема лідерству. Вона також описала труднощі, які стоять на шляху розвитку медіації в Україні.
Тетяна Шевчук розповіла про розвиток служб шкільного порозуміння у Хмільницькому р-ні Вінницької області, зокрема про співпрацю з Інститутом миру та порозуміння щодо вдосконалення відповідного тренерського потенціалу, про співпрацю з органами місцевого самоврядування, в результаті якої з місцевого бюджету будуть виділятися кошти на подальше навчання учнів-медіаторів.
У прес-конференції також взяла участь учениця-медіатор Нерубайського навчально-виховного комплексу Юлія Міхайленко (Одеська область), яка зупинилась на практичних аспектах проведення медіації у школі, звернувши увагу на типові проблеми, з якими учні звертаються до медіаторів.
Форум пройшов 20 червня у Креативному просторі IZONE (вул. Набережно-Лугова, 8).
Олена Митник, керівник експертної групи з правової обізнаності Директорату з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Міністерства юстиції України: “Медіація як ненасильницький метод вирішення конфліктів наразі активно впроваджується в українських школах. Мережа правового розвитку проводить активну роботу з популяризації та впровадження медіації у школах-партнерах громадських організацій, зокрема, результатами цієї діяльності є шкільні служби порозуміння. Директорат всіляко підтримує запровадження таких ініціатив, адже ми розуміємо, що тоді, коли дисциплінарні методи вирішення конфліктів серед учнів не діють, медіація з дитячого віку формує у людини навички розуміння своїх та чужих інтересів і вирішення конфліктних ситуацій за допомогою продуктивної комунікації, а не насилля”.
Елла Петренко, керівниця проекту "Розвиток шкільних служб порозуміння в рамках Мережі правового розвитку": “Шкільна статистика свідчить, що зростає рівень насилля серед школярів, також зростає рівень насильства у нашому суспільстві. І традиційні методи вирішення конфліктів уже не дають потрібних результатів. У цій ситуації позитивну роль можуть відіграти методи медіації”.
Єлизавета Коваль, медіатор і тренер-фасилітатор ГО «Інститут миру і порозуміння»: “При медіації використовують відновлювальні практики. Це комплексний підхід, який дозволяє не лише вирішувати конфлікти, а й сприяє соціальній реабілітації усіх залучених сторін. Це концепція, яка існує через громаду, заради громади і завдяки об'єднанню всіх членів громади: і учнів, і педагогічного колективу, адміністрації та батьків”.
Ольга Тютюн, членкиня правління Національної асоціації медіаторів України: “Думаю, що у розвитку шкільної медіації як культури трансформації конфліктів у шкільному середовищі мають бути зацікавлені абсолютно всі свідомі члени суспільства. Адже від того, як, конструктивно чи деструктивно, наші діти навчаться вирішувати конфліктні ситуації і який приклад вони будуть бачити навколо від дорослих, без перебільшення, залежить наше з Вами майбутнє. На Міжрегіональному форумі практик шкільної медіації я побачила натхненних, позитивних, активних та творчо обдарованих підлітків, захоплених ідеєю ненасильницького способу спілкування, які зібралися в Києві з різних куточків нашої країни за підтримки таких же креативних та небайдужих дорослих. Під час змагань діти продемонстрували добрі навички роботи медіатора зі змістом конфліктних відносин, потребами та емоціями сторін конфлікту, блискуче справились із творчими завданнями. Насправді, ці навички є універсальними й ще не раз стануть їм у нагоді у повсякденному житті, навчанні, спілкуванні. Звичайно, що ще є чому навчатися, є куди рухатись й розвиватись. Проте шлях подолає той, хто по ньому йде!”
Захід був проведений в рамках проекту «Розвиток шкільних служб порозуміння в рамках Мережі правового розвитку», який впроваджує ГО «Білозерський центр регіонального розвитку» у партнерстві з членами Мережі правового розвитку – ГО «Подільський центр прав людини», ГО «Право», ГО «Центр зростання громад», ГО «Правозахисний ромський центр», ГО «Фонд сільських громад Дворічанщини», ГО «Скадовщина – мій рідний край», ІРЦ «Правовий простір» за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
Дописати коментар
0 Коментарі